Vyhledávání nemovitosti

Když už znáte svůj rozpočet, můžete se vrhnout na to nejdůležitější: stanovení priorit při Vašem výběru.

Váš makléř CENTURY 21® s Vámi na první schůzce vyplní tzv. „Formulář přání a potřeb, ve kterém si s Vámi ujasní Vaše priority v oblasti:

  1. Lokalita a občanská vybavenost – chcete žít v rušném středu velkoměsta či na ospalém předměstí? Máte malé děti a je pro Vás důležitá blízkost škol, školek či dětských hřišť? Zvažte, jak vypadá běžný den ve Vaší rodině, a přizpůsobte tomu výběr vhodné lokality.
  2. Typ nemovitosti – hledáte rozlehlé sídlo, malý domek či byt? Jedná se o místo, kde budete trvale žít, víkendovou chatu nebo kupujete nemovitost jako investici k následnému pronájmu?
  3. Novostavba či starší nemovitost – upřednostňujete tradiční domy a byty či máte rádi moderní architekturu s minimálními nároky na údržbu?
  4. Vybavení – Je pro Vás důležitý balkon? Potřebujete nutně sklep či jiné skladovací prostory? Nedovedete si představit život bez bazénu?

To vše jsou otázky, na které byste si měli odpovědět dříve, než začnete se samotným vyhledáváním.

Prvotní průzkum na internetu můžete udělat Vy sami, nebo ho za Vás může udělat Váš makléř CENTURY 21. Před domluvením samotné prohlídky kontaktujte makléře a proberte s ním „pro a proti“ jednotlivých nabídek. Domluvte se, které dny a časy prohlídek Vám vyhovují a zbytek můžete nechat na něm. Makléř CENTURY 21 Vám sestaví program prohlídek a na všechny půjde osobně s Vámi. Díky svým zkušenostem objeví i možné skryté problémy navštívené nemovitosti, nebo naopak poradí jak jednoduchou úpravou „vady na kráse“ odstranit.

 

Po každé prohlídce si sepište, co se Vám na nemovitosti líbilo a co nikoli. Makléř ve spolupráci s Vámi vytvoří systém hodnocení, který Vám společně s Vašimi poznámkami pomůže zúžit výběr a urychlí tak hledání Vašeho nového domova.

Vytvoření nabídky
Neocenitelným pomocníkem Vám bude makléř CENTURY 21 i při vyjednávání s prodávajícími, případně s jejich realitním makléřem v okamžiku, kdy se rozhodnete pro koupi konkrétní nemovitosti. Je možné, že před definitivní dohodou o podmínkách prodeje proběhnou ještě další jednání mezi Vámi a prodávajícími. To je pro makléře CENTURY 21 zcela běžná záležitost a celým procesem Vás profesionálně provede. Spolehněte se na jeho zkušenosti a odbornou kvalifikaci, díky nimž je Vám schopen domluvit i snížení ceny nemovitosti těsně před její koupí. Ještě před definitivním potvrzením Vašeho zájmu o koupi s Vámi makléř prostuduje rezervační smlouvu a vysvětlí všechny její body.

Financování nemovitosti
V mezidobí mezi podpisem rezervační smlouvy a kupní smlouvy máte čas dořešit financování.

  • Hotovost

V případě, že máte potřebnou částku v hotovosti, vyhnete se procesu schvalování úvěru a transakce tak může být uzavřena velmi rychle. Hotovostní platbu řada prodávajících ocení i případnou slevou. Současně by všichni kupující, platící hotově, měli promyslet možná úskalí takové transakce, jako např. Při pořízení nemovitosti jako svého primárního bydliště přijdou o daňové výhody poskytované státem u hypotéčních úvěrů.

  • Hypotéka

Již dříve jste si ověřili, že úvěr v potřebné výši dostanete – teď jde o to, dosáhnout co nejlepších podmínek. 

 

Uzavření obchodu a předání nemovitosti

Podpis kupní smlouvy
Po podpisu rezervační smlouvy přichází klíčová fáze obchodu, a sice podpis kupní smlouvy. Tu připravuje buď strana prodávající - v takovém případě ji bude Váš makléř ve spolupráci s advokátem připomínkovat a upravovat, anebo strana kupující. V tomto případě ji připraví naši advokáti a budou pečlivě hlídat veškeré úpravy, které navrhne protistrana. Samotný podpis kupní smlouvy se odehrává u notáře. Termín této schůzky naplánuje a zajistí Váš makléř CENTURY 21® ve spolupráci s Vámi a zástupci prodávajících. V některých případech, zejména v situaci, kdy budete financovat koupi prostřednictvím hypotečního úvěru, je před podpisem samotné kupní smlouvy třeba podepsat smlouvu o budoucí smlouvě kupní. I vypracování, případně připomínkování této smlouvy, je samozřejmě součástí našich služeb. V neposlední řadě je třeba ohlídat tok Vašich peněz. Zajistíme bezpečnou úschovu kupní ceny u nezávislých subjektů (advokáta či notáře) a dohlédneme na dodržení všech podmínek pro její vyplacení prodávajícímu.

Předání nemovitosti
Po podpisu kupní smlouvy, následuje závěrečné setkání, kdy prodejce předává nemovitost kupujícímu. Realitní makléř          
CENTURY 21 Vám s převzetím nemovitosti napomáhá a připraví předávací protokol, který s Vámi a prodávajícím projde bod po bodu. Pokud je dle kupní smlouvy vše v pořádku, přichází ta stěžejní část – konečně získáte klíče od svého nového domova!

Náš makléř CENTURY 21 Vám pomůže i s převedením energií a služeb, zajistí, aby byla včas uhrazena daň z převodu nemovitostí a v případě potřeby a Vašeho zájmu zajistí stěhování, úklid, malování a podobné služby.

Pojištění nemovitosti
Nezapomeňte Vaši nově nabytou nemovitost řádně pojistit. 

Pronájem nemovitosti
Pokud nemovitost kupujete za účelem pronájmu, pak Vám doporučujeme ještě před samotnou koupí ověřit možnosti a zájem o pronájem této nebo podobné nemovitosti. Vytvoříte si tak obrázek o předpokládaném výnosu. Navíc málokterá nemovitost je pronajata 12 měsíců v roce, musíte počítat i s měsíci, kdy bude volná a s investicemi do renovací. Kupujete-li nemovitost bez nájemce a bez předjednaného zájemce o pronájem, buďte velmi opatrní s výší odhadovaného nájemného a nechte si zpracovat analýzu reálnosti předpokládaného výnosu od realitního profesionála – makléře CENTURY 21.